Τα νέα μας


Διάσπαση προσοχής, VR και ένα διαφορετικό ποντίκι

Η τεχνολογία σήμερα μας διαθέτει μικρά και φτηνά gadgets που μπορούμε προσαρμόζοντάς τα να μας βοηθήσουν σημαντικά στην εκπαίδευση.
Ένα VR, ένα κινητό, ένας υπολογιστής, ένα λογισμικό mirroring και εφαρμογές όπως είναι αυτές της KIDMEDIA, μπορούν να μας βοηθήσουν να απομονώσουμε και να συγκεντρώσουμε την προσοχή ενός παιδιού στον εκπαιδευτικό στόχο. Χρησιμοποιώντας και ακουστικά πετυχαίνουμε ακόμη καλύτερη συγκέντρωση.
Δείτε το video και θα συμφωνήσετε ότι θα μπορούσε να είναι μια πολύ καλή ιδέα. Η μεγάλη πλειονότητα των μαθητών μας μετά από λίγη προσπάθεια το δέχονται ευχάριστα.
Το «ποντίκι» γραφίδα από τη μεριά του είναι μια προσπάθεια προσέγγισης στη γραφή με μολύβι, χρησιμοποιώντας προγράμματα σχεδίασης. Μπορεί ακόμη να χρησιμοποιηθεί ασύρματα και μόνο για το αριστερό του κλικ. Ευχαριστούμε πολύ την καλή μας συνάδελφο Μαρία Τασλάκη για τη συμμετοχή της στο video.(Χώρος: Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Βέροιας)

” Άκου τη φωνή σου…..”

Μία κάμερα, ένας προτζέκτορας (τον μετατρέπουμε σε καθρέπτη), μεγαφωνική εγκατάσταση (όχι ακουστικά) ένα ασύρματο μικρόφωνο, και εφαρμογές της kidmedia.
Ένα γέλιο, μία κραυγή που μπορεί να γίνει φώνημα, που με τη σειρά του να γίνει συλλαβή κι αυτή να γίνει τραγούδι ώστε κάποια στιγμή να γίνει λέξη…
Όλα αυτά σε ένα παιδί που ο λόγος του αρχίζει να ωριμάζει, η τεχνολογία μπορεί να τον βοηθήσει να ακούει τη φωνή του δυνατά και καθαρά. Χρησιμοποιώντας και εφαρμογές που με τη φωνή μετακινεί αντικείμενα στην οθόνη (2ο μέρος video), η προσπάθεια αποκτά και στόχο.
….και για να μην παρεξηγηθούμε….δεν είμαστε λογοθεραπευτές, ούτε πρόθεσή μας είναι να υποκαταστήσουμε το έργο τους. Απλοί δάσκαλοι είμαστε που για να κάνουμε τη δουλειά μας, έχουμε ανάγκη την επικοινωνία με τους μαθητές μας και όταν ο λόγος τους δεν είναι δεδομένος, τότε η προσπάθεια μας σε αυτό τον τομέα είναι επιβεβλημένη.(Χώρος: Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Βέροιας)

Μεταμορφώστε τους μαθητές σας σε “mouse”

Μία υπέρυθρη κάμερα, ένα ζευγάρι γυαλιά ή ένα καπέλο, ένας προτζέκτορας, ένας ασύρματος διακόπτης και προγράμματα της kidmedia και η μεταμόρφωση έτοιμη.
Με παρατήρηση, συντονισμό και σωστό προσανατολισμό, ο μαθητής κινεί το σώμα του στο χώρο κατευθύνοντας το ποντίκι στην οθόνη. Η απόκτηση δεξιοτήτων και γνώσεων (ανάλογα με την εφαρμογή) κάνει τη μάθηση παιχνίδι, ένα παιχνίδι όχι και τόσο εύκολο αλλά πολύ διασκεδαστικό!!!
(Χώρος: Ειδικό Σχολείο Βέροιας)

Αναβάθμιση του “Κυκλοφορώ με τον Ταξάκη”

Μετά τις τελευταίες αλλαγές στο εκπαιδευτικό λογισμικό «Κυκλοφορώ με τον Ταξάκη» υπήρξαν κάποια προβλήματα στο λογισμικό (bugs) τα οποία διορθώνονται στη νέα έκδοση την οποία μπορείτε να κατεβάσετε στη σελίδα του «Κυκλοφορώ με τον Ταξάκη». Το αρχείο βέβαια είναι αρκετά μεγάλο και πολύ μεγαλύτερο από αυτό της αναβάθμισης την οποία μπορείτε να κατεβάστε κάνοντας κλικ εδώ:
Αφού κατεβάσετε το αρχείο πρέπει να κάνετε διπλό κλικ πάνω του και να επιτρέψετε στο μήνυμα ασφαλείας ώστε να κάνει αλλαγές στον υπολογιστή σας, Προσοχή! Η αναβάθμιση αφορά μόνο την έκδοση του Φεβρουαρίου του 2018. Τα προβλήματα που διορθώθηκαν σε αυτήν την έκδοση αφορούν στις εφαρμογές "Ο ποδηλάτης και το ποδήλατο", "Έλα να ζωγραφίσουμε παρέα", και "Χρωμάτισε τα σήματα".
Ένα θέμα που θέλουμε να τονίσουμε είναι ότι δυστυχώς δεν είχαμε καμία αναφορά από τους χρήστες μας για τα σφάλματα του προγράμματος. Για να μπορέσουμε να σας διευκολύνουμε ώστε να αναφέρετε άμεσα τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε με οποιοδήποτε πρόγραμμά μας φτιάξαμε αυτήν τη σελίδα η οποία είναι προσβάσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη (δωρεάν χρήστες και συνδρομητές).

Ο Πάγκι κάνει πράξεις


Πρόσθεση στη 10αδα


Πρόσθεση στην 20αδα


Αφαίρεση στη 10αδα


Αφαίρεση στην 20αδα


Οδηγίες σε Video

Στόχος της εφαρμογής, είναι να μάθει στα παιδιά να κάνουν γρήγορα πράξεις πρόσθεσης και αφαίρεσης στη δεκάδα και την εικοσάδα, ώστε σιγά-σιγά με την επανάληψη να τις οπτικοποιήσουν, αυτοματοποιώντας τη λύση τους. Στο παιχνίδι πρέπει να βοηθήσουμε τον Πάγκι τον πιγκουϊνο, να κάνει πατινάζ πάνω στους πάγους χωρίς να πέσει στη θάλασσα. Για να το πετύχουμε αυτό θα πρέπει να κλείσουμε γρήγορα το άνοιγμα στους πάγους λύνοντας την πράξη στο πάνω μέρος της οθόνης. Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο σε 4 εκδόσεις: 1η…προσθέσεις στη δεκάδα, 2η…προσθέσεις στην εικοσάδα, 3η…αφαιρέσεις στη δεκάδα, 4η…αφαιρέσεις στην εικοσάδα. Όταν εμφανίζεται η πράξη και ο Πάγκι κινείται, πρέπει να απαντήσουμε γρήγορα και σωστά ώστε να κλείσει το άνοιγμα και ο πάγκι να περάσει χαρούμενος. Στην περίπτωση που δεν προλάβουμε ή κάνουμε λάθος ο πιγκουΐνος πέφτει στο νερό και η εφαρμογή πηγαίνει στην επόμενη πράξη. Οι πράξεις βγαίνουν τυχαία και σε κάθε έκδοση μπορούμε να διαλέξουμε μία από τις έτοιμες παραμετροποιήσεις. Έτσι για παράδειγμα, στην έκδοση με προσθέσεις στη δεκάδα, μπορούμε να έχουμε όλες τις πράξεις στη δεκάδα ή την πεντάδα, με ή χωρίς τον αριθμό μηδέν (0), προσθέσεις μόνο με άθροισμα 6 έως 10 ή με άθροισμα 6-7 ή 7-8 ή 8-9 ή 9-10 ή ακόμη και προσθέσεις με ίδιους προσθετέους. Ανάλογες επιλογές υπάρχουν διαθέσιμες και στις άλλες εκδόσεις. Κερδίζουμε πέντε (5) βαθμούς για κάθε σωστή απάντηση και επιπλέον βαθμούς ανάλογα με το επίπεδο βοήθειας και το πόσο γρήγοροι είμαστε, ενώ χάνουμε δύο (2) βαθμούς όταν ο πιγκουΐνος πέφτει στο νερό. Το παιχνίδι διαρκεί 2 λεπτά. Αριστερά της οθόνης εκτός από το χρόνο και το σκορ, εμφανίζεται και το πλήθος με τις σωστές και τις λάθος απαντήσεις. Διαθέσιμα στο πάνω αριστερό μέρος της οθόνης είναι 4 κουμπιά. Πατώντας το πορτοκαλί κουμπί αρχίζουμε το παιχνίδι από την αρχή μηδενίζοντας χρόνο και σκορ. Με το πάτημα του πράσινου κουμπιού, ενεργοποιούμε τα επίπεδα βοήθειας ώστε ο πιγκουίνος να κινείται από γρήγορα, αργά ή πολύ αργά. Με συνεχή πατήματα του μπλε κουμπιού, παραμετροποιούμε τις πράξεις ανάλογα με τις δυνατότητες των παιδιών ορίζοντας το εύρος των στοιχείων τους. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, βγαίνουμε από το παιχνίδι. Οnline εκπαιδευτικό παιχνίδι για παιδιά από 4 χρόνων (ανάλογα με τη βοήθεια) και μαθητές προσχολικής και ειδικής αγωγής και δημοτικού. Μπορεί να "τρέξει" σε λειτουργικό Windows, Android, IOS, Mac OS, Linux.

Επιστροφή

Αναβάθμιση του «Κυκλοφορώ με τον Ταξάκη»

Μετά την πρόσφατη αλλαγή της σελίδας μας σε συνδρομητική χρήση, η ομάδα Kidmedia αποφάσισε ότι το εκπαιδευτικό λογισμικό «Κυκλοφορώ με τον Ταξάκη» θα είναι πάντα διαθέσιμο χωρίς οικονομική συνδρομή για όλα τα μέλη της Kidmedia (για παλιούς και νέους δωρεάν χρήστες). Για ένα τόσο σοβαρό θέμα, όπως είναι η διδασκαλία της οδικής ασφάλειας, θεωρούμε ότι δεν πρέπει να απαιτείται πληρωμή. Όμως για να μπορέσουν τα πιο παλιά (δωρεάν) μέλη που το έχουν ήδη εγκαταστήσει να το χρησιμοποιούν χωρίς περιορισμούς, πρέπει να προχωρήσουν σε αναβάθμιση. Κατεβάστε το αρχείο αναβάθμισης κάνοντας κλικ εδώ:
Το νέο συνολικό πακέτο εγκατάστασης έχει «ανεβεί» ήδη και μπορείτε να το κατεβάσετε στη σελίδα του «Κυκλοφορώ με τον Ταξάκη» αλλά το αρχείο είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό της αναβάθμισης.
Όσες και όσοι πληρώνουν συνδρομή δεν είναι απαραίτητο να κάνουν κάτι. Το πρόγραμμα σε αυτήν την περίπτωση θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά.

Συλλαβές με συμπλέγματα

Εκπαιδευτικό εργαλείο


Οδηγίες σε Video

Συλλαβές με συμπλέγματα.

Θεματική Ενότητα: Πρώτη Ανάγνωση. Είναι ένα online εκπαιδευτικό εργαλείο που μας επιτρέπει να συνθέσουμε συλλαβές με δίψηφα σύμφωνα, με κεφαλαία και μικρά γράμματα, χειροκίνητα ή αυτόματα και με δυνατότητα εκφώνησης. Βοηθάει τα παιδιά στο να μάθουν να διαβάζουν συλλαβές με συμπλέγματα που γνωρίζουν ή να αυτοματοποιήσουν το ρυθμό ανάγνωσης. Στην πρώτη οθόνη ορίσουμε τα γράμματα με τα οποία θέλουμε να φτιάξουμε συλλαβές. Μπορούμε με απλό κλικ πάνω σε κάθε δίψηφο σύμφωνο ή φωνήεν να το ενεργοποιήσουμε ή να το απενεργοποιήσουμε. Με τα διαθέσιμα κουμπιά στο κάτω μέρος της οθόνης ενεργοποιούμε και απενεργοποιούμε….όλα τα συμπλέγματα…όλα τα φωνήεντα…ή όλους τους συνδυασμούς

   Έχοντας κάνει την επιλογή μας τότε μόνο μπορούμε να προχωρήσουμε στη δεύτερη οθόνη και στη σύνθεση των συλλαβών.Πατώντας το κόκκινο κουμπί στο κάτω μέρος της οθόνης συνθέτουμε μια τυχαία συλλαβή με τα γράμματα που είχαμε προεπιλέξει. Με το μωβ κουμπί της στιγμιαίας εκφώνησης ακούμε τη συλλαβή όσες φορές θέλουμε.Αρκετές δυνατότητες υπάρχουν διαθέσιμες στην εφαρμογή μας με τα κουμπιά δεξιά της οθόνης.Πατώντας το πορτοκαλί κουμπί της αλλαγής, μπορούμε να γυρίσουμε στην αυτόματη επιλογή συλλαβών. Οι συλλαβές αλλάζουν τυχαία ανάλογα με την ταχύτητα που ορίζεται από τα κουμπιά στο κάτω μέρος της οθόνης. Πατώντας το μωβ κουμπί του ήχου, ακούμε κάθε συλλαβή που δημιουργείται μόνο μια φορά. Μπορούμε να επαναλαμβάνουμε τον ήχο κάθε συλλαβής με το κουμπί στιγμιαίας εκφώνησης. Με το πάτημα του πράσινου κουμπιού, ενεργοποιούμε τα επίπεδα βοήθειας. Στο 1ο επίπεδο βοήθειας τα σύμφωνα χρωματίζονται με διαφορετικό χρώμα από τα φωνήεντα. Στο 2ο επίπεδο βοήθειας το φωνήεν στη συλλαβή, εμφανίζεται με μικρή καθυστέρηση μετά τα σύμφωνα βοηθώντας στην κατανόηση του μηχανισμού της ανάγνωσης. Πατώντας το μπλε κουμπί, αρχικά κάνουμε το πρώτο σύμφωνο με κεφαλαίο γράμμα. Με δεύτερο πάτημα γίνονται κεφαλαία όλα τα γράμματα. Με τρίτο πάτημα όλα τα γράμματα γίνονται πάλι μικρά.Πατώντας το κόκκινο κουμπί πάνω δεξιά στην οθόνη, επιστρέφουμε στον ορισμό των συλλαβών. Οnline εκπαιδευτικό λογισμικό για μαθητές ειδικής αγωγής και Α΄δημοτικού. Μπορεί να "τρέξει" σε λειτουργικό Windows, Android, IOS, Mac OS, Linux.

Επιστροφή

Εκπαιδευτικό εργαλείο «Εκτυπώσεις Kidmedia» (Beta έκδοση 1.1)

Εκπαιδευτικό εργαλείο «Εκτυπώσεις Kidmedia» (Beta έκδοση 1.1)

Μόνο για συνδρομητές.
Η εφαρμογή «Εκτυπώσεις-Kidmedia» είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο που μας δίνει τη δυνατότητα να τυπώσουμε ασκήσεις και εποπτικό υλικό από όλα τα εκπαιδευτικά πακέτα της Kidmedia, για τα μαθηματικά, την κυκλοφοριακή αγωγή, την καλλιτεχνική δημιουργία, τις δεξιότητες και την πρώτη ανάγνωση.
Στην Beta έκδοση 1.1, είναι διαθέσιμες μόνο οι εκτυπώσεις για το εκπαιδευτικό πακέτο «Παίξε με τις Λέξεις 1» και συγκεκριμένα τα βιβλιοτετράδια λέξεων 1,2,3 (98 σελίδες το καθένα) και οι καρτέλες δύο όψεων (λέξη και εικόνα) για 144 λέξεις, σε σελίδες με οκτώ καρτέλες στην κάθε μία. Για τα βιβλιοτετράδια προτάσεων 1,2,3 διαθέσιμες για την ώρα είναι μόνο οι λίστες των προτάσεων.

ΑΡΧΙΚΗ ΟΘΟΝΗ
Στο μέσο της οθόνης, εμφανίζονται όλα τα διαθέσιμα εκπαιδευτικά πακέτα για τα οποία μπορούμε να πάρουμε εκτυπώσεις . κάνοντας κλικ πάνω τους. Επιλέγοντας ένα πακέτο ή μια υποομάδα του πακέτου, μεταφερόμαστε στην οθόνη των εκτυπώσεων. Διαθέσιμα είναι ακόμη, το μπλε κουμπί των οδηγιών χρήσης, το κόκκινο κουμπί εξόδου από την εφαρμογή και το κουμπί της Kidmedia για να μεταφερθούμε στη σελίδα της.
Σημαντικό! Στην περίπτωση που υπάρχει διαθέσιμη νέα έκδοση της εφαρμογής με επιπλέον εκτυπώσεις, εμφανίζεται στο πάνω μέρος της οθόνης ένα γαλάζιο κουμπί με διπλά βέλη. Κάνοντας κλικ πάνω του, κατεβάζουμε και εγκαθιστούμε τη νέα έκδοση. 

ΟΘΟΝΗ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ........χωρίζεται σε δύο τμήματα.
Δεξί τμήμα της οθόνης. Στο πάνω μέρος του, εμφανίζεται, το εικονίδιο της ομάδας των εκτυπώσεων που επιλέξαμε ανάμεσα σε δύο μωβ βέλη-κουμπιά.Με κλικ πάνω στα βέλη μπορούμε να επιλέξουμε την αλλαγή της ομάδας εκτυπώσης πηγαίνοντας στην επόμενη (δεξί βέλος) ή στην προηγούμενη (αριστερό βέλος).
Στο κάτω μέρος του δεξιού τμήματος της οθόνης, διαθέσιμα είναι: Το κόκκινο κουμπί εξόδου και επιστροφής στην αρχική οθόνη, και το μπλε κουμπί των οδηγιών χρήσης της εφαρμογής εκτύπωσης,
Αριστερό τμήμα της οθόνης. Στο μεγάλο παράθυρο αριστερά, εμφανίζεται η σελίδα που είναι προς εκτύπωση. Δεξιά και αριστερά της σελίδας εκτύπωσης υπάρχουν διαθέσιμα έξι γαλάζια βέλη που μας επιτρέπουν πολύ εύκολα να μεταφερθούμε στη σελίδα που θέλουμε. Με κλικ στα βέλη που βρίσκονται δεξιά με χαρακτηρισμό (+), μεταφερόμαστε στις επόμενες σελίδες για εκτύπωση με βήμα 1, 5 ή 10.
Με κλικ στα βέλη που βρίσκονται αριστερά με χαρακτηρισμό (-), μεταφερόμαστε στις προηγούμενες σελίδες για εκτύπωση με βήμα 1, 5 ή 10. Στο μικρό παράθυρο κάτω από τα βέλη(+) φαίνεται ο συνολικός αριθμός των διαθέσιμων σελίδων που υπάρχουν στην ομάδα εκτυπώσεων που επιλέξαμε. Στο μικρό παράθυρο κάτω από τα βέλη(-) φαίνεται ο αριθμός της σελίδας επιλογής μας.
Σημαντικό!  Όταν επιλέξουμε μία ομάδα εκτυπώσεων αυτόματα η εφαρμογή μας πηγαίνει στην εκτύπωση που είχαμε κάνει τελευταία ώστε να προχωρήσουμε εύκολα στην επόμενη.
Πατώντας το πράσινο κουμπί της εκτύπωσης, ανοίγει ένα παράθυρο όπου επιλέγουμε τον εκτυπωτή, τον αριθμό αντιγράφων, το μέγεθος του χαρτιού και πατώντας το κουμπί [εκτύπωση], τυπώνουμε τη σελίδα που έχουμε επιλέξει.
Πατώντας το κόκκινο κουμπί επιστρέφουμε στην αρχική οθόνη

Eκπαιδευτικό εργαλείο εκτυπώσεων. Λειτουργικό σύστημα Windows.

Κράτα το

Κράτα το


Η kidmedia.gr γίνεται συνδρομητική

Η Kidmedia αλλάζει....

Η ομάδα δημιουργίας εκπαιδευτικού λογισμικού Kidmedia ανακοινώνει τη νέα συνδρομητική λειτουργία της ιστοσελίδας της (kidmedia.gr) και ζητά την υποστήριξη των ήδη εγγεγραμμένων αλλά και των μελλοντικών χρηστών της για να μπορέσει να συνεχίσει το έργο της, ορίζοντας στα 20€ το ποσό της ετήσιας συνδρομής, δίνοντας ταυτόχρονα στους ήδη εγγεγραμμένους χρήστες αλλά και σε όσους εγγραφούν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2018, ισόβια έκπτωση 25% διαμορφώνοντας την παρούσα τιμή της ετήσιας συνδρομής στα 15€.

Για πληροφορίες και τρόπους πληρωμής της συνδρομής σας επιλέξτε εγγραφή από τη σελίδα μας ( kidmedia.gr/register ).

Εδώ και 4 χρόνια περίπου, με τη ΔΩΡΕΑΝ εγγραφή, η ομάδα μας έδωσε την ευκαιρία σε όλα τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, να γνωρίσουν και να χρησιμοποιήσουν τα εκπαιδευτικά μας λογισμικά και παιχνίδια.
Για 4 χρόνια δίχως την παραμικρή χρέωση για τους χρήστες, δίχως διαφημίσεις, δίχως χορηγούς και φυσικά δίχως κανένα απολύτως έσοδο.

Όλα αυτά τα χρόνια, μία ομάδα που δεν έχει καμία σχέση με εταιρεία αποτελούμενη αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς, κατάφερε να αναλάβει εξ ολοκλήρου το κόστος συντήρησης της σελίδας, δημιουργώντας συνεχώς εξειδικευμένο εκπαιδευτικό υλικό υψηλής ποιότητας. Για να γίνουν όλα αυτά πραγματικότητα, δαπανήθηκαν αρκετά χρήματα και χιλιάδες ώρες εργασίας.

Με δεδομένο, την αύξηση του αριθμού των χρηστών της σελίδας μας, με το κόστος συντήρησης να ανεβαίνει, σε συνδυασμό με τον τεράστιο όγκο εργασίας που θα πρέπει πλέον να αναθέτουμε και σε τρίτους, υπάρχει άμεση ανάγκη οικονομικής στήριξης, μέσω της συνδρομητικής λειτουργίας για να μπορέσουμε πλέον να συνεχίσουμε το έργο μας.

Τι αποκτάτε με τη συνδρομή σας:
Ταυτόχρονη πρόσβαση σε δύο οθόνες για όλα τα λογισμικά μας:
- Τα ενσφηνώματα 1,2 και 3 με εκατοντάδες εφαρμογές για τα μαθηματικά,
- Το «Μαγικό πινέλο» και το «κυκλοφορώ με τον Ταξάκη» για την καλλιτεχνική δημιουργία και την κυκλοφοριακή αγωγή.
- Το εκπαιδευτικό παιχνίδι «Τετράς» για να γνωρίσουμε την Ελλάδα παίζοντας
- Το νέο εκπαιδευτικό πακέτο «Παίξε με τις λέξεις» για την πρώτη ανάγνωση
- Το ειδικό πρόγραμμα εκτύπωσης, με πρόσβαση σε όλες τις έντυπες ασκήσεις, καρτέλες και βοηθήματα, τα οποία θα έχετε τη δυνατότητα να τυπώσετε όσες φορές χρειαστεί.
- Δεκάδες online εκπαιδευτικές εφαρμογές εργαλεία, και παιχνίδια, video και τραγούδια, για υπολογιστές, smart-phones και tablets για παιδιά 2-8 χρόνων, εφαρμογές που θα εμπλουτίζονται συνεχώς με νέες.

Παράλληλα, με τη συνδρομή σας, δίνετε σε εμάς τη δυνατότητα να κρατήσουμε τη σελίδα μας ανοικτή και εφόσον υπάρξει ικανός αριθμός συνδρομητών να αναβαθμίσουμε τόσο την υπηρεσία φιλοξενίας της, όσο και τα λογισμικά μας, ώστε να λειτουργούν σε νέες εκδόσεις των windows αλλά και σε mac ή linux. Ταυτόχρονα, θα μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε πιο διευρυμένες βιβλιοθήκες γραφικών και ήχου και να αναθέτουμε εργασίες που δεν έχουν σχέση με το δημιουργικό κομμάτι σε τρίτους ώστε να επικεντρωθούμε στο βασικό έργο μας: τον σχεδιασμό πραγματικά αποτελεσματικών εκπαιδευτικών εργαλείων και παιχνιδιών.

Αποφασίσαμε τέλος ότι κάποιες online εφαρμογές, αλλά και το πρόγραμμα «Κυκλοφορώ με τον Ταξάκη», θα παραμείνουν δωρεάν για όλους τους εγγεγραμμένους χρήστες που είναι και μέλη της λίστας του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Kidmedia, είτε έχουν πληρώσει συνδρομή είτε όχι.

Φίλες και φίλοι,
για όλα τα παραπάνω, ελπίζουμε πραγματικά στην βοήθεια και την στήριξή σας, γιατί δίχως αυτήν η Kidmedia δεν θα μπορέσει να συνεχίσει το έργο της.


«ΠΑΙΞΕ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ 1» Περιγραφή παιχνιδιών

ΑΡΧΙΚΗ ΟΘΟΝΗ

Στην αρχική οθόνη εκτός από τα κουμπιά εξόδου, οδηγιών χρήσης και άνοιγμα/κλείσιμο της μουσικής που βρίσκονται στο κάτω μέρος της οθόνης,  υπάρχουν τρεις δυνατότητες χρήσης του προγράμματος που αντιστοιχούν στα τρία κουμπιά που βρίσκονται στο πάνω μέρος της οθόνης.

Η πρώτη (πάνω αριστερά) επιλογή είναι η σειρά δραστηριοτήτων «Μαθαίνω να διαβάζω». Για να γίνει διαθέσιμη αυτή η επιλογή θα πρέπει πρώτα να έχει επιλεγεί ένα από τα έξι «ζωάκια-φίλους» που βρίσκονται στα δεξιά της οθόνης. Για κάθε επιλογή «φίλου» γίνεται διαφορετική καταγραφή προόδου ώστε κάθε φορά ο χρήστης να μεταφέρεται αυτόματα στο επίπεδο που είχε φτάσει την προηγούμενη φορά που χρησιμοποίησε το πρόγραμμα.

Η δεύτερη επιλογή είναι η σειρά δραστηριοτήτων «Παίξε με τις λέξεις» όπου ο χρήστης μπορεί να επιλέξει να παίξει οποιοδήποτε από τα εννέα διαθέσιμα παιχνίδια για να κερδίσει βαθμούς με επίπεδο δυσκολίας ανάλογο με τον αριθμό των γραμμάτων που θέλει να έχουν οι λέξεις. Σε αυτήν την επιλογή υπάρχει μόνο η δυνατότητα καταγραφής των υψηλότερων σκορ.

Η τρίτη επιλογή «Μόνο για τους μεγάλους» αφορά εκπαιδευτικούς και γονείς και μεταφέρει τον χρήστη στην οθόνη των εκπαιδευτικών εργαλείων και των ρυθμίσεων. Στο επόμενο άρθρο μας θα περιγράψουμε αυτό το κομμάτι του λογισμικού.

ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ – ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΙΠΕΔΟΥ

Στην οθόνη επιλογής επιπέδου εμφανίζονται δεκαπέντε καρτέλες με εικόνες αντίστοιχες με τις λέξεις που θα διδαχθούν. Αρχικά όλες οι λέξεις, εκτός από την πρώτη, είναι «κλειδωμένες» με ένα μικρό λουκέτο που εμφανίζεται πάνω τους. Κάτω από κάθε εικόνα υπάρχουν κενές θέσεις για τρία αστεράκια. Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει για να παίξει μόνο τις λέξεις που είναι ξεκλείδωτες. Στην υποενότητα «Παιχνίδια» παρακάτω εξηγείται ο τρόπος με τον οποίο ξεκλειδώνουν οι εικόνες και κερδίζονται τα αστεράκια.

Στο πάνω αριστερό μέρος της οθόνης εμφανίζεται το ζωάκι που έχει επιλεγεί. Στο δεξί μέρος της οθόνης υπάρχει το κουμπί εξόδου και ένα ή δύο βελάκια ανάλογα με το επίπεδο στο οποίο έχει φτάσει ο χρήστης. Υπάρχουν συνολικά 180 επίπεδα από τα οποία 144 έχουν μόνο μία λέξη και 36 είναι επαναληπτικά και έχουν περισσότερες από μία λέξεις. Οι λέξεις έχουν επιλεγεί με βάση χρόνια εμπειρίας και παρατήρησης στη διδασκαλία πρώτης ανάγνωσης σε παιδιά με ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες. Έχουν διαβαθμισμένη δυσκολία και καλύπτουν όλα τα γράμματα του ελληνικού αλφάβητου. Οι εικόνες έχουν δημιουργηθεί με γνώμονα την εύκολη συσχέτιση εικόνας και λέξης από το παιδί.

ΟΘΟΝΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

 Στην οθόνη επιλογής παιχνιδιού εμφανίζονται εννέα εικονίδια στο δεξιό μέρος της οθόνης τα οποία αντιστοιχούν σε διαφορετικά παιχνίδια και ένα μεγαλύτερο εικονίδιο στο αριστερό μέρος της οθόνης το οποίο οδηγεί στο παιχνίδι αυτόματης ανάγνωσης.

Πατώντας το κόκκινο κουμπί επιστρέφουμε στην οθόνη από την οποία έχουμε έρθει αρχικά.

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΑΥΤΟΜΑΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

Το παιχνίδι αυτόματης ανάγνωσης (μεγάλο κίτρινο κουμπί αριστερά) δίνει την ευκαιρία στο παιδί να διδαχθεί παρακολουθώντας όσες φορές θέλει την αυτόματη σύνθεση της λέξης την οποία θα κληθεί να συνθέσει το ίδιο, παίζοντας σε οποιοδήποτε από τα εννέα παιχνίδια.

Η σύνθεση γίνεται γράμμα – γράμμα σε αργό ρυθμό ώστε το παιδί να μπορεί να παρακολουθεί τη διαδικασία. Όλα τα γράμματα μετά την επιλογή τους κατεβαίνουν στο κάτω μέρος της οθόνης και παίρνουν τη θέση τους με τη σειρά. Αφού ολοκληρωθεί η κάθε λέξη εμφανίζεται η αντίστοιχη εικόνα και ακούγεται ο σχετικός ήχος. Δεξιά και αριστερά της εικόνας εμφανίζονται δύο κουμπιά, για την επανάληψη της αυτόματης σύνθεσης και την επανάληψη του ήχου αντίστοιχα.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Τα εννέα παιχνίδια έχουν διαβαθμισμένη δυσκολία στον τρόπο παιξίματος. Υπάρχουν αυτά στα οποία ο χρήστης κάνει απευθείας κλικ επάνω στα γράμματα τα οποία είναι ακίνητα («Ο φελοπίνακας», «Οι σταγονίτσες» και «Τα μπαλόνια»).

Στο παιχνίδι «Οι σαπουνόφουσκες» ο χρήστης κάνει απευθείας κλικ επάνω στα γράμματα τα οποία κινούνται. Στην «Πασχαλίτσα» ο χρήστης χρησιμοποιεί μία πασχαλίτσα για να πιάσει τα γράμματα τα οποία είναι ακίνητα πάνω σε λουλούδια. Στο «Ψαράκι» κυνηγάει να πιάσει τις μπουρμπουλήθρες που κινούνται τυχαία μέσα στην θάλασσα.

Στο «Αεροπλάνο» προσπαθεί να διαλύσει τα σύννεφα που έρχονται από δεξιά και έχουν πάνω τους τα γράμματα της λέξης. Στο παιχνίδι με τις «Πλατφόρμες» πρέπει να οδηγήσει τον παίκτη του σωστά, ώστε να σπάσει τα κουτιά που βρίσκονται σε διάφορα σημεία της οθόνης. Και τέλος, σημαδεύει και διαλύει με το λέιζερ τους «Αστεροειδείς» με τα γράμματα, χρησιμοποιώντας το διαστημόπλοιο στη μέση της οθόνης.

Σε κάθε παιχνίδι και ανάλογα με τη δυσκολία, ο χρόνος που δίνεται είναι διαφορετικός. Η χρήση των παιχνιδιών εκ περιτροπής βοηθάει στο να γίνεται η εμπέδωση και η επανάληψη χωρίς μονοτονία αφού κάθε παιχνίδι αποτελεί διαφορετική πρόκληση για τα παιδιά ενώ το αντικείμενο μάθησης παραμένει το ίδιο.

Σε κάθε ένα από τα εννέα παιχνίδια, ο στόχος είναι πάντα η σύνθεση κάθε λέξης γράμμα προς γράμμα και με τη σωστή σειρά, ώστε να καταφέρει ο χρήστης να κερδίσει τουλάχιστον το πρώτο αστέρι (κίτρινο) και να ξεκλειδώσει την επόμενη λέξη στην οθόνη επιλογής λέξεων. Ο χρήστης κερδίζει το πρώτο αστέρι εάν καταφέρει να συνθέσει τη ζητούμενη λέξη χωρίς λάθος. Κερδίζει το δεύτερο αστέρι (πορτοκαλί), εάν συνθέσει χωρίς λάθος τη λέξη αλλά και μέσα στο διαθέσιμο χρόνο του παιχνιδιού. Για να κερδίσει το τρίτο αστέρι (κόκκινο), θα πρέπει να συνθέσει τη λέξη τρεις φορές χωρίς λάθος αλλά και μέσα στο διαθέσιμο χρόνο.

Με την ολοκλήρωση της λέξης, αυτή αναπαράγεται ηχητικά και οπτικά με την αντίστοιχη εικόνα. Δεξιά και αριστερά της εικόνας εμφανίζονται δύο κουμπιά, για την επανάληψη του παιχνιδιού και την επανάληψη του ήχου αντίστοιχα. Ο χρήστης μπορεί να ακούσει τη λέξη όσες φορές θέλει κάνοντας κλικ στο κουμπί του ήχου ή να επιλέξει να παίξει το παιχνίδι με την ίδια λέξη από την αρχή.

Έχοντας ολοκληρώσει τη σύνθεση της λέξης, το παιδί έχει τη δυνατότητα να διασκεδάσει γεμίζοντας την οθόνη με αντικείμενα σχετικά με το παιχνίδι που ολοκλήρωσε κρατώντας πατημένο το αριστερό κλικ στο ποντίκι. Ο/Η εκπαιδευτικός με τη σειρά του έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει το παιδί να συλλαβίσει τη λέξη σέρνοντας το ποντίκι πάνω από αυτή και αλλάζοντας έτσι το χρώμα των γραμμάτων της. Πατώντας το κόκκινο κουμπί φεύγουμε από το παιχνίδι και μεταφερόμαστε είτε στην οθόνη επιλογής παιχνιδιών είτε στην οθόνη «Παίξε με τις λέξεις».

ΠΑΙΞΕ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ

Στην επιλογή «Παίξε με τις λέξεις» ο χρήστης πρέπει αρχικά να επιλέξει μία από τις πέντε κατηγορίες λέξεων οι οποίες σχετίζονται με τον αριθμό των γραμμάτων της λέξης. Η μικρότερη κατηγορία είναι δύο έως τέσσερα γράμματα και η μεγαλύτερη εννέα έως δώδεκα.

Έχοντας επιλέξει κατηγορία μπορεί να παίξει όποιο από τα εννέα διαθέσιμα παιχνίδια επιθυμεί. Στα παιχνίδια θα εμφανίζονται τυχαίες λέξεις με αριθμό γραμμάτων αντίστοιχο με την επιλεγμένη κατηγορία. Οι λέξεις έχουν επιλεγεί με κριτήριο την πιθανότητα να τις γνωρίζουν παιδιά ηλικίας έως 10 ετών και έχουν αποφευχθεί λέξεις που θα προκαλούσαν αμηχανία σε γονείς και εκπαιδευτικούς. Πατώντας το κόκκινο κουμπί επιστρέφουμε στην αρχική οθόνη.