Τα νέα μας


Αφαιρέσεις με ή χωρίς κρατούμενο σε βήματα

Εκπαιδευτικό εργαλείο


Οδηγίες σε Video

Αφαιρέσεις με ή χωρίς κρατούμενο σε βήματα.
Θεματική Ενότητα: Μαθηματικά – Αριθμοί και πράξεις στην εκατοντάδα.Σκοπός του εκπαιδευτικού εργαλείου, είναι ο μαθητής να μάθει να κάνει όλες τις πιθανές κάθετες αφαιρέσεις με ή χωρίς κρατούμενο μέσα στην εκατοντάδα. Με επαναλαμβανόμενα κλικ στο κεντρικό κουμπί  της οθόνης (όταν εμφανίζεται το χεράκι-δείκτης) η αφαίρεση με τυχαίους αριθμούς αριστερά της οθόνης, ολοκληρώνεται φτάνοντας στο τελικό υπόλοιπο.  Με την ολοκλήρωσή της η εφαρμογή περιμένει για ένα ακόμη κλικ για να προχωρήσει στην επόμενη πράξη. Κάθε βήμα δίνει το χρόνο στον εκπαιδευτικό ή το γονιό να κάνει ανάλυση της πράξης. Μπορούμε να διαλέξουμε ανάμεσα σε έξι διαφορετικούς τύπους αφαιρέσεων, με μονοψήφιο ή διψήφιο αφαιρετέο, με ή χωρίς κρατούμενο, όπως αυτές φαίνονται και περιγράφονται κάτω δεξιά της οθόνης. Μπορούμε να χρωματίσουμε διαφορετικά τις δεκάδες, τις μονάδες και το κρατούμενο. Οι αφαιρέσεις αρχικά σχηματίζονται με τυχαίους αριθμούς, η εφαρμογή όμως μας δίνει τη δυνατότητα να βάλουμε τον δικό μας μειωτέο και αφαιρετεό. Στη χειροκίνητη λειτουργία εμφανίζεται ένας πίνακας με αριθμούς στους οποίους με κλικ ορίζουμε τα μέρη της πράξης.. Προσοχή!!! Στην περίπτωση που ορίσουμε μία αφαίρεση η οποία δεν καλύπτει τις προϋποθέσεις  του τύπου της αφαίρεσης που επιλέξαμε, η εφαρμογή δεν την κάνει δεκτή και ζητά να ορίσουμε τα μέρη της από την αρχή. Διαθέσιμα στα δεξιά της οθόνης είναι 4 κουμπιά: Με το πάτημα του πράσινου κουμπιού ενεργοποιούμε και απενεργοποιούμε τα διαφορετικά χρώματα στις δεκάδες, τις μονάδες και το κρατούμενο. Πατώντας το πορτοκαλί κουμπί επιλέγουμε τον τύπο της αφαίρεσης που θέλουμε. Με το μωβ κουμπί εμφανίζεται και εξαφανίζεται ο πίνακας αριθμών για να ορίζουμε τον μειωτέο και αφαιρετέο που θέλουμε. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, βγαίνουμε από το παιχνίδι. Οnline εκπαιδευτικό παιχνίδι για παιδιά Ειδικής Αγωγής, Α΄ και Β΄ Δημοτικού. Μπορεί να "τρέξει" σε λειτουργικό Windows, Android, IOS, Mac OS, Linux.
Επιστροφή

Προτάσεις διδασκαλίας για τον “Πίνακα λέξεων”

Πίνακας συλλαβών, λέξεων & προτάσεων
Η εφαρμογή αυτή είναι ιδανική για να μαθαίνουν οι μαθητές με ευχάριστο τρόπο ορθογραφία. Μπορούμε να χρησιμοποιούμε συλλαβές, λέξεις ή προτάσεις, ανάλογα με το μαθησιακό επίπεδο και τις δυνατότητες του μαθητή.
ΜΑΘΗΜΑ 1ο
Χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα γράμματα που βρίσκονται στο πλαίσιο του πίνακα, σχηματίζουμε συλλαβές ή λέξεις και με τη βοήθεια του μαρκαδόρου (πράσινο κουμπί) βοηθάμε τους μαθητές να διαβάσουν τις συλλαβές. (Ενώνουμε με μια καμπύλη σύμφωνο με φωνήεν και συλλαβίζουμε).
ΜΑΘΗΜΑ 2ο
Για τους μαθητές που δεν χρησιμοποιούν τόνους. Σχηματίζουμε λέξεις στον πίνακα χωρίς τόνους και τους ζητάμε να αντικαταστήσουν τα φωνήεντα που πρέπει να έχουν τόνο, ώστε οι λέξεις να είναι σωστές. Επίσης, με αυτόν τον τρόπο μπορούν να μάθουν οι μαθητές τη χρήση των διαλυτικών.
ΜΑΘΗΜΑ 3ο
Δίνουμε στους μαθητές ένα έντυπο κείμενο που μπορούν να διαβάσουν και τους ζητάμε (αφού το διαβάσουν σωστά) να επιλέξουν λέξεις ή μια πρόταση και να τη γράψουν σε ένα τετράδιο αντιγραφής. Στη συνέχεια, τους ζητάμε να παρατηρήσουν τον τρόπο γραφής των λέξεων και, όταν είναι έτοιμοι, να γράψουν τις λέξεις ή την πρόταση στον πίνακα της εφαρμογής χωρίς να τις βλέπουν. Τους εξηγούμε ότι όλα τα γράμματα βρίσκονται γύρω από την οθόνη και ότι υπάρχουν όλα τα φωνήεντα με τόνο, χωρίς τόνο και με διαλυτικά. Πρέπει να προσέχουν ώστε να επιλέγουν τα σωστά γράμματα. Επίσης, πατώντας το μπλε κουμπί δεξιά, χρησιμοποιούν και τα κεφαλαία γράμματα, αν τα χρειαστούν. Μπορούν μόνοι τους να ελέγξουν την ορθογραφία από το τετράδιο και να διορθώσουν τα λάθη τους. Από την χρήση του στην τάξη παρατηρήσαμε ότι είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος για εξάσκηση της μνήμης και της παρατηρητικότητας καθώς και για την εφαρμογή της αυτοδιόρθωσης με διασκεδαστικό τρόπο.Θα το βρείτε στη σελίδα "Δωρεάν εφαρμογές" στην ενότητα "Γλώσσα" ή κάνοντας κλικ εδώ.


Χρωματιστά Μοτίβα


Εκτέλεση εφαρμογής


Οδηγίες σε Video

Χρωματιστά Μοτίβα.
Θεματική Ενότητα: Δεξιότητες. Με στόχο την εξοικείωση των παιδιών με την αναγνώριση, κατανόηση και κατασκευή μοτίβων, η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να παίξει και να πειραματισθεί δημιουργώντας μοτίβα με τη χρήση τριών διαθέσιμων σχημάτων  σε διάφορα χρώματα. Οι χρήστες αναγνωρίζουν γεωμετρικά μοτίβα, κατανοούν ότι περιγράφουν μια κανονική ή προβλέψιμη αλλαγή, τα περιγράφουν και ανακαλύπτουν τον κανόνα που τα διέπει ώστε να μπορούν να τα επεκτείνουν ή να δημιουργήσουν δικά τους. Ο χρήστης μπορεί να κάνει τα δικά του ελεύθερα μοτίβα ή να δοκιμάσει να κάνει συμμετρικά μοτίβα, ή μπορεί ακόμη να αναπαράγει κάποιο από τα έτοιμα που υπάρχουν διαθέσιμα ή να συνεχίσει κάποιο από τα ημιτελή που θα δημιουργήσουμε εμείς, ή τέλος να φτιάξουμε ένα απλό ή σύνθετο μοτίβο στο μισό της σελίδας και να ζητήσουμε από το μαθητή να τα αναπαράγει στο άλλο μισό. Kουμπιά: Με το πάτημα του πράσινου κουμπιού διαλέγουμε ένα από τα έτοιμα μοτίβα που υπάρχουν, για να το συνεχίσει ο μαθητής. Με το μωβ κουμπί καθαρίζουμε την οθόνη για να δημιουργήσουμε ένα νέο μοτίβο. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, βγαίνουμε από την εφαρμογή. Οnline εκπαιδευτικό παιχνίδι για παιδιά Ειδικής και Προσχολικής Αγωγής, Α΄ και Β΄ Δημοτικού. Μπορεί να "τρέξει" σε λειτουργικό Windows, Android, IOS, Mac OS, Linux.

Επιστροφή

Προσθέσεις με κρατούμενο σε βήματα

Εκπαιδευτικό εργαλείο


Οδηγίες σε Video

Πρόσθεση με κρατούμενο σε βήματα.
Θεματική Ενότητα: Μαθηματικά – Αριθμοί και πράξεις στην εκατοντάδα.Σκοπός του εκπαιδευτικού εργαλείου, είναι ο μαθητής να μάθει να κάνει κάθετες προσθέσεις με κρατούμενο μέσα στην εκατοντάδα. Με επαναλαμβανόμενα κλικ στο κεντρικό κουμπί  της οθόνης (όταν εμφανίζεται το χεράκι-δείκτης) η πρόσθεση με τυχαίους προσθετέους αριστερά της οθόνης, ολοκληρώνεται φτάνοντας στο τελικό άθροισμα. Με την ολοκλήρωσή της η εφαρμογή περιμένει για ένα ακόμη κλικ για να προχωρήσει στην επόμενη πράξη. Κάθε βήμα δίνει το χρόνο στον εκπαιδευτικό ή το γονιό να κάνει ανάλυση της πράξης. Μπορούμε να διαλέξουμε προσθέσεις με 2 ή 3 προσθετέους, να χρωματίσουμε διαφορετικά τις δεκάδες, τις μονάδες και το κρατούμενο. Οι προσθέσεις αρχικά σχηματίζονται με τυχαίους αριθμούς, η εφαρμογή όμως μας δίνει τη δυνατότητα να βάλουμε τους δικούς μας προσθετέους. Στη χειροκίνητη λειτουργία εμφανίζεται ένας πίνακας με αριθμούς στους οποίους με κλικ ορίζουμε τους προσθετέους. Προσοχή!!! Στην περίπτωση που ορίσουμε μία πρόσθεση χωρίς κρατούμενο ή με άθροισμα πάνω από 100, η εφαρμογή δεν την κάνει δεκτή και ζητά να ορίσουμε τους προσθετέους από την αρχή. Διαθέσιμα στα δεξιά της οθόνης είναι 4 κουμπιά: Με το πάτημα του πράσινου κουμπιού χρωματίζουμε χωριστά, το κρατούμενο, τις μονάδες και τις δεκάδες. Πατώντας το πορτοκαλί κουμπί αλλάζουμε την πράξη από 2 σε 3 προσθετέους και το αντίστροφο. Με το μωβ κουμπί εμφανίζεται ο πίνακας των αριθμών για να ορίσουμε τους δικούς μας προσθετέους. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, βγαίνουμε από το παιχνίδι. Οnline εκπαιδευτικό παιχνίδι για παιδιά Ειδικής Αγωγής, Α΄ και Β΄ Δημοτικού. Μπορεί να "τρέξει" σε λειτουργικό Windows, Android, IOS, Mac OS, Linux.
Επιστροφή

“Μένουμε στο σπίτι”

…και δουλεύοντας  με τις πυτζάμες κλεισμένος μέσα στο σπίτι, σκεφτόμουνα πόσο δύσκολο θα είναι να κρατήσουν και οι γονείς τα παιδιά τους μέσα στο δικό τους.Ξέρω βέβαια ότι οι γονείς των δικών μου μαθητών θα ήθελα να μου φέρουν τα παιδιά τους στο δικό μου σπίτι… αλλά αυτό είναι κάπως δύσκολο!

Έτσι λοιπόν, για να κάνω και κάτι διαφορετικό, έγραψα γρήγορα δυο στίχους, πήρα την κιθάρα, έστησα απέναντι το κινητό μου και…..νά΄μαι!!!

Είναι πολύ σημαντικό!  ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ!!!


Νέα διορθωμένη έκδοση του “Παίξε με τις λέξεις”

Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για τις απαραίτητες αναβαθμίσεις των λογισμικών μας με τις οποίες διορθώνονται όλα τα προβλήματα κατά τη σύνδεση των χρηστών (ακόμη και για τα Windows XP).
Από σήμερα μπορείτε να κατεβάσετε τη νέα αναβαθμισμένη έκδοση του "Παίξε με τις λέξεις" από τη σελίδα του λογισμικού εδώ. Εάν έχετε οποιαδήποτε απορία ή θέλετε να στείλετε το μήνυμά σας, μπορείτε να το κάνετε σχολιάζοντας σε αυτό το άρθρο ή μέσα από την "Ομάδα φίλων της Kidmedia" στο Facebook!


Νέα έκδοση του λογισμικού “Μαγικό Πινέλο”

Σε συνέχεια του άρθρου για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού λογισμικού "Ενσφηνώματα 3", ανακοινώνουμε σήμερα ότι μπορείτε πλέον να κατεβάσετε τη νέα αναβαθμισμένη έκδοση του "Μαγικού Πινέλου".
Η νέα έκδοση, εκτός από τις διορθώσεις και βελτιώσεις που έγιναν, συμπεριλαμβάνει και τις όλες τις σχετικές εκτυπώσεις μέσα στο λογισμικό.
Μπορείτε να το κατεβάσετε από τη σελίδα του λογισμικού εδώ.
Κάτι που παραλείψαμε να αναφέρουμε στην προηγούμενη ανακοίνωσή μας, είναι ότι πλέον οι νέες εκδόσεις λειτουργούν άψογα και με παλιότερες εκδόσεις των Windows.
Μπορείτε να μας στείλετε τα μηνύματα σας σχετικά με το "Μαγικό Πινέλο" στα σχόλια κάτω από το άρθρο.


Μοτίβα στα “Ενσφηνώματα3”

Αυτή η εφαρμογή είναι ιδανική για παιδιά με δυσκολία συγκέντρωσης ή με δυσκολίες αντίληψης του χώρου.
Στο κάτω μέρος της οθόνης υπάρχουν δύο κουμπιά: "Συνέχισε το μοτίβο" και "Κάνε κι εσύ το ίδιο". Ο δάσκαλος επιλέγει ένα μοτίβο και ζητά από το παιδί να το συνεχίσει ή να φτιάξει ακριβώς το ίδιο ή σαν να το βλέπει σε καθρέφτη.

Με το επίπεδο βοήθειας τα δύο κουμπιά δεν είναι πλέον ορατά και τα αντικείμενα δεν "κλειδώνουν" πλέον σε προκαθορισμένες θέσεις. Σε αυτήν τη λειτουργία τα παιδιά παίζουν και κάνουν ελεύθερα τα δικά τους σχήματα ή μοτίβα. Επίσης μπορούν να ζωγραφίσουν εικόνες με διαφορετικά σχήματα και χρώματα.
Είναι ιδανική εφαρμογή και για τα παιδιά της Α΄ και Β΄ τάξης για εξάσκηση στα μοτίβα, στο αντίστοιχο κεφάλαιο του βιβλίου των μαθηματικών. Έχουν τη δυνατότητα να διορθώνουν αμέσως το λάθος τους και να μαθαίνουν με ευχάριστο τρόπο, χωρίς να απογοητεύονται.
Τα σχήματα έχουν έντονα χρώματα και ενθουσιάζουν τα παιδιά. Δουλεύουν με πολλή χαρά και μεγάλο ενδιαφέρον.
Σε τάξεις που διαθέτουν μόνο έναν υπολογιστή και βιντεοπροβολέα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα απλό ασύρματο ποντίκι με το οποίο τα παιδιά θα παίξουν από το θρανίο τους.
Μπορείτε να κατεβάσετε τα "Ενσφηνώματα 3" σε αυτήν τη σελίδα


Νέα έκδοση του λογισμικού “Ενσφηνώματα 3”

Το τελευταίο διάστημα τα περισσότερα μέλη της ιστοσελίδας μας όταν χρησιμοποιούν τα λογισμικά της Kidmedia λαμβάνουν μηνύματα σφαλμάτων στην οθόνη σύνδεσης.

Σφάλμα σύνδεσης λογισμικού
Το συγκεκριμένο θέμα  προέκυψε μετά από τις πρόσφατες αναβαθμίσεις στην ιστοσελίδα μας και στα Windows. Η σύνδεση είναι εφικτή μετά από μερικά κλικ στα μηνύματα αλλά προφανώς δημιουργείται η εντύπωση ότι κάτι δεν είναι σωστό. Επίσης, αντιλαμβανόμαστε ότι η εμπειρία χρήσης των λογισμικών μας δεν είναι πλέον αυτή που θα έπρεπε.
Από την πρώτη στιγμή που εντοπίσαμε το πρόβλημα προσπαθήσαμε να βρούμε λύση και είμαστε πλέον στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι τις επόμενες ημέρες όλα τα λογισμικά της Kidmedia θα λειτουργούν χωρίς προβλήματα στη σύνδεση και χωρίς τα ενοχλητικά μηνύματα.
Σήμερα μπορείτε να κατεβάσετε τη νέα διορθωμένη έκδοση των Ενσφηνωμάτων 3 κάνοντας κλικ εδώ ή στην αντίστοιχη σελίδα.


Η πρώτη φορά….στον Ηλ. Υπολογιστή

Πέντε (5) βήματα για την πρώτη επαφή των παιδιών με τον Ηλ. Υπολογιστή.
(Χώρος: Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Βέροιας – Εφαρμογές: Kidmedia)
Μετά από χρόνια ενασχόλησης με το αντικείμενο, σας προτείνουμε μια σειρά από βήματα που σταδιακά θα βοηθήσουν έναν μαθητή, να ελέγξει και να αλληλεπιδράσει με τον Η/Υ. Τα βήματα προϋποθέτουν την ύπαρξη συσκευών που συνδέονται στον Η/Υ και εφαρμογές όπως αυτές της Kidmedia.
Βήμα 1ο: Χρήση ενός ασύρματου ή ενσύρματου διακόπτη. Με συνεχόμενα πατήματα του διακόπτη, μια εικόνα δημιουργείται στον υπολογιστή ώστε εύκολα να αντιλαμβάνεται ο μαθητής ότι συνθέτει και ελέγχει τον Η/Υ.
Βήμα 2ο: Χρήση ενός trackball ή joystick που είναι σταθερό στο χώρο αντί για ένα ποντίκι. Ο μαθητής γυρνώντας τη μπίλια (trackball) ή κινώντας το μοχλό (joystick) αντιλαμβάνεται ότι μετακινεί ένα αντικείμενο στην οθόνη πετυχαίνοντας έναν στόχο.
Βήμα 3ο: Συνδυαστική χρήση trackball ή joystick με το ένα χέρι και του διακόπτη με το άλλο χέρι. Κατάλληλες οι εφαρμογές που πρέπει να στοχεύσουμε αντικείμενα ή να τα πάρουμε, να τα σύρουμε και να τα αφήσουμε.
Βήμα 4ο: Συνδυαστική χρήση του ποντικιού με το ένα χέρι και του διακόπτη με το άλλο χέρι. Πριν από τη χρήση διακόπτη, καλό είναι ο μαθητής να επαναλάβει το 2ο βήμα αλλά αντί για trackball ή joystick, να χρησιμοποιήσει ποντίκι.
Βήμα 5ο: Τελικό στάδιο με τη χρήση μόνο του ποντικιού και του αριστερού του κλικ.
Να θυμόσαστε τέλος ότι ένας μαθητής, δεν είναι απαραίτητο να φτάσει στο τελικό στάδιο (5ο Βήμα). Στόχος μας είναι με κάποιο από τα βήματα να μπορέσει να ελέγξει τον υπολογιστή ώστε να χρησιμοποιεί τις εφαρμογές που θέλουμε.
Δείτε το video με την εφαρμογή μέσα στην τάξη.