Χρησιμοποιώντας τον κανόνα: « Ο μεγάλος προσθετέος στο μυαλό και ο μικρός στο χέρι.» βοηθάμε το μαθητή μας να κάνει προσθέσεις στη δεκάδα.(Χώρος: Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Βέροιας)
Για να φτάσουμε στα τελικά στάδια της πρόσθεσης στη δεκάδα, θα πρέπει πρώτα να έχουμε δουλέψει στα:
1. Αισθητοποίηση των αριθμών 0-10.
2. Σειροθετήσεις των αριθμών 0-10, ώστε να μπορεί να αριθμεί ανεβαίνοντας και κατεβαίνοντας στη δεκάδα και να γνωρίζει τον επόμενο και τον προηγούμενο ενός αριθμού.
3. Αντιστοίχηση ενός αριθμού με μια ποσότητα είτε στην οθόνη του υπολογιστή είτε με απτά αντικείμενα.
4. Αντιστοίχηση ενός αριθμού στην πεντάδα με τα δάκτυλα του ενός χεριού, ώστε ακούγοντας έναν αριθμό, να μπορεί αμέσως να δείξει τα δάκτυλα που του αντιστοιχούν.
5. Πρόσθεση αρχικά στην πεντάδα και στη συνέχεια στη δεκάδα, αντιστοιχώντας κάθε προσθετέο με ποσότητες αντικειμένων τόσο στην οθόνη του Η/Υ, όσο και στο τραπέζι (ξυλάκια), βρίσκοντας το άθροισμα από τη συνολική ποσότητα.
Στο video, αρχικά ο μαθητής προσθέτει στην οθόνη του Η/Υ (kidmedia /Ενσφηνώματα 2 ). Στη συνέχεια για να μπορεί να γενικεύσει τη γνώση της πρόσθεσης, χρησιμοποιούμε καρτέλες στις οποίες οι αριθμοί είναι ακριβώς ίδιοι με αυτούς της οθόνης. Ουσιαστικά αλλάζουμε το μέσο, η οθόνη γίνεται κάρτα, αλλά η διαδικασία της πράξης ίδια. Στη συνέχεια με την ίδια λογική, η κάρτα γίνεται φύλλο εργασίας. Όλα τα παραπάνω συμβαίνουν χωρίς χρονικό περιορισμό ώστε ο μαθητής να έχει την άνεση να σκεφτεί χωρίς πίεση. Στο τελικό στάδιο της διαδικασίας, το νέο στοιχείο είναι ο χρονικός περιορισμός. Μέσα από ένα παιχνίδι (Kidmedia / O Πάγκυ κάνει πράξεις) στον οθόνη του Η/Υ, ο μαθητής προσπαθεί να κάνει γρήγορα πράξεις, στην αρχή αργά και μετά πιο γρήγορα, ώστε μέσα από τον χρονικό περιορισμό και την επανάληψη να καταλήξει στην αυτοματοποίηση - οπτικοποίηση των πράξεων στη δεκάδα γνωρίζοντας αμέσως τη λύση τους.