Τα νέα μας


Οι μαθητές μας …”ποντικάκια”!

"Μεταμορφώστε τους μαθητές σας σε "mouse"

Χώρος:Ειδικό δημοτικό σχολείο Βέροιας.  Λογισμικό-υλικά:kidmedia.gr

Μία υπέρυθρη κάμερα, ένα ζευγάρι γυαλιά ή ένα καπέλο, ένας προτζέκτορας, ένας ασύρματος διακόπτης και προγράμματα της kidmedia και η μεταμόρφωση έτοιμη.
Με παρατήρηση, συντονισμό και σωστό προσανατολισμό, ο μαθητής κινεί το σώμα του στο χώρο κατευθύνοντας το ποντίκι στην οθόνη.
Η απόκτηση δεξιοτήτων και γνώσεων (ανάλογα με την εφαρμογή) κάνει τη μάθηση παιχνίδι, ένα παιχνίδι όχι και τόσο εύκολο αλλά πολύ διασκεδαστικό!!!.


Gadgets στην τάξη (voice spectrum)

Έξυπνα και φθηνά gadgets μέσα στην τάξη (voice spectrum)

Χώρος:Ειδικό δημοτικό σχολείο Βέροιας. Λογισμικό-υλικά: kidmedia.gr

Η μικρή αυτή συσκευή, μας δίνει μια οπτική απεικόνιση της φωνής και της έντασής της. Για παιδιά που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το λόγο, αυτό το spectrum μπορεί να αποτελέσει μέρος ενός παιχνιδιού ή μιας διαδικασίας όπου προσπαθούμε οι μαθητές μας να φωνάξουν ή να μιλήσουν συνειδητά και στοχευμένα. Ακόμη και μία κραυγή ή ένα φώνημα που βγάζουν τα παιδιά στην προσπάθειά τους να ενεργοποιήσουν τις φωτεινές στήλες της συσκευής, είναι ένα ακόμη σημαντικό βήμα..


” Άκου τη φωνή σου…..”

Ηχητική εγκατάσταση, ένας προτζέκτορας για καθρέπτη και....

Χώρος:Ειδικό δημοτικό σχολείο Βέροιας. Λογισμικό-υλικά: kidmedia.gr

Ένα γέλιο, μία κραυγή που μπορεί να γίνει φώνημα, που με τη σειρά του να γίνει συλλαβή κι αυτή να γίνει τραγούδι ώστε κάποια στιγμή να γίνει λέξη
Όλα αυτά σε ένα παιδί που ο λόγος του αρχίζει να ωριμάζει, η τεχνολογία μπορεί να τον βοηθήσει να ακούει τη φωνή του δυνατά και καθαρά. Χρησιμοποιώντας και εφαρμογές που με τη φωνή μετακινεί αντικείμενα στην οθόνη (2ο μέρος video), η προσπάθεια αποκτά και στόχο.
….και για να μην παρεξηγηθούμε….δεν είμαστε λογοθεραπευτές, ούτε πρόθεσή μας είναι να υποκαταστήσουμε το έργο τους. Απλοί δάσκαλοι είμαστε που για να κάνουμε τη δουλειά μας, έχουμε ανάγκη την επικοινωνία με τους μαθητές μας και όταν ο λόγος τους δεν είναι δεδομένος, τότε η προσπάθεια μας σε αυτό τον τομέα είναι επιβεβλημένη.


Διάσπαση προσοχής, VR κι ένα …ποντίκι

Ηχητική εγκατάσταση, ένας προτζέκτορας για καθρέπτη και....

Χώρος:Ειδικό δημοτικό σχολείο Βέροιας. Λογισμικό-υλικά: kidmedia.gr

Η τεχνολογία σήμερα μας διαθέτει μικρά και φτηνά gadgets που μπορούμε προσαρμόζοντάς τα να μας βοηθήσουν σημαντικά στην εκπαίδευση.
Ένα VR, ένα κινητό, ένας υπολογιστής, ένα λογισμικό mirroring και εφαρμογές όπως είναι αυτές της KIDMEDIA, μπορούν να μας βοηθήσουν να απομονώσουμε και να συγκεντρώσουμε την προσοχή ενός παιδιού στον εκπαιδευτικό στόχο. Χρησιμοποιώντας και ακουστικά πετυχαίνουμε ακόμη καλύτερη συγκέντρωση.
Δείτε το video και θα συμφωνήσετε ότι θα μπορούσε να είναι μια πολύ καλή ιδέα. Η μεγάλη πλειονότητα των μαθητών μας μετά από λίγη προσπάθεια το δέχονται ευχάριστα.
Το «ποντίκι» γραφίδα από τη μεριά του είναι μια προσπάθεια προσέγγισης στη γραφή με μολύβι, χρησιμοποιώντας προγράμματα σχεδίασης. Μπορεί ακόμη να χρησιμοποιηθεί ασύρματα και μόνο για το αριστερό του κλικ. Ευχαριστούμε πολύ την καλή μας συνάδελφο Μαρία Τασλάκη για τη συμμετοχή της στο video.


MimioFrame 72W, διαδραστικός πίνακας σε 5 λεπτά από την SESAT ltd

Μια ανακοίνωση από τον συνεργάτη μας στην Κύπρο κ. Μακρή Παντελή:

Tο MimioFrame, Αμερικανικής προέλευσης, είναι ένα πλαίσιο που εφαρμόζεται γρήγορα και μετατρέπει τον παραδοσιακό πίνακα σε διαδραστική επιφάνεια, διαδραστικό πίνακα μέσα σε 5 λεπτά. Χρησιμοποιήστε τον βιντεοπροβολέα σας και τον υπολογιστή σας. Έρχεται με ΔΩΡΕΑΝ, για πέντε χρόνια, το ειδικό δυναμικό λογισμικό τάξης Mimio Studio. Το εκπληκτικό είναι ότι επιτρέπει σε πολλα παιδιά να εργαστούν ταυτόχρονα. Εκπληκτικό είναι επίσης ότι δίνει δυνατότητα χρήσης από 3 συσκευές τηλεφώνου ή τάπλετ (MimoMobile).

Στοιχεία επικοινωνίας:

SESAT Ltd,
Pantelis Makris
UNDP Experts in Technology & Assistive Technology
UNDP Experts in Curriculum Development
Assistive Technology Experts
Consultants in Special Education
Tel. 00357 22356542 Fax. 00357 22429206
Mob. 00357 99663397 (WhatsApp, Viber, Messenger, Facetime)
Skype: makris.p

Πώς θα αλλάξετε το συνθηματικό σας

 
Μία σύντομη παρουσίαση που περιγράφει πώς θα αλλάξετε το συνθηματικό σας στην Kidmedia:
 



Σχέδια Google για εύκολη δημιουργία ασκήσεων με εικόνες.

Μία παρουσίαση στην οποία θα μάθετε πώς να δημιουργήσετε ασκήσεις, έγγραφα , εννοιολογικούς χάρτες, προσκλήσεις και οποιοδήποτε έντυπο  θα χρειαστείτε για το σχολείο (και όχι μόνο). Η συγκεκριμένη παρουσίαση αφορά στην δημιουργία μίας άσκησης για να μάθουν τα παιδιά την ώρα αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις ίδιες τεχνικές για οτιδήποτε φανταστείτε.
'Ασκηση Μαθαίνουμε την ώρα
Τα σχέδια Google δεν χρειάζονται εγκατάσταση στον υπολογιστή, αποθηκεύονται on line και μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε και να τα επεξεργαστείτε από οποιονδήποτε υπολογιστή με σύνδεση στο διαδίκτυο. Το μόνο που χρειάζεστε είναι να έχετε έναν λογαριασμό στην Google.

Στο ερώτημα "Γιατί να μην χρησιμοποιήσω το Word ή κάποιον άλλον επεξεργαστή κειμένου;" θα απαντήσουμε ότι η μεγάλη διαφορά με τους επεξεργαστές κειμένου είναι ότι μπορείτε να μετακινήσετε όπου και όποτε θελήσετε εικόνες και κείμενα, να τροποποιήσετε ότι επιθυμείτε και να ΜΗΝ ανησυχήσετε ούτε για μια στιγμή ότι "Χάλασε η στοίχιση 🙁 "!!". Σημαντικό πλεονέκτημα είναι και η αναζήτηση για εικόνες στο διαδίκτυο μέσα στην εφαρμογή και η άμεση εισαγωγή τους στο έγγραφο καθώς και η άμεση αποθήκευση on-line. Επίσης έχετε την πολύ σημαντική δυνατότητα να δείτε το ιστορικό εκδόσεων και να κάνετε επαναφορά σε προηγούμενες εκδόσεις

Η παρουσίαση μας δεν καλύπτει όλες τις δυνατότητες της εφαρμογής. Αν επιθυμείτε , μπορείτε να διαβάσετε και την βοήθεια εδώ (στα Αγγλικά).

Αν πάλι δεν θέλετε να έχετε λογαριασμό Google ή θέλετε πιο προχωρημένες λειτουργίες σας προτείνουμε την δωρεάν εφαρμογή Inkscape ή το Libre Draw.

Αν έχετε απορίες ή θέλετε κάποια επιπλέον πληροφορία, μπορείτε να γράψετε ένα σχόλιο σε αυτό το άρθρο ή να μας στείλετε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή στην σελίδα μας στο Facebook.

Αν σας άρεσε αυτό το άρθρο, σας παρακαλούμε να μας βοηθήσετε κοινοποιώντας το στα κοινωνικά δίκτυα!
Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε την άσκηση που φτιάξαμε μπορείτε να την κατεβάσετε εδώ και για να την αντιγράψετε και να την επεξεργαστείτε μπορείτε να την κατεβάσετε εδώ.

 



Εκτυπώσεις μαθηματικών πράξεων

Εκπαιδευτικό εργαλείο «Εκτυπώσεις Μαθηματικών» (alpha έκδοση 0.6)

Μόνο για συνδρομητές.
Η εφαρμογή «Εκτυπώσεις μαθηματικών πράξεων» είναι ένα πρόγραμμα εκτύπωσης πράξεων στα μαθηματικά με δυνατότητα παραμετροποίησης και πολύ εύκολο στη χρήση του.Είναι για υπολογιστές με λειτουργικό windows και θα πρέπει να το κατεβάσετε και να το εγκαταστήσετε στον υπολογιστή σας, …. από τη σελίδα της kidmedia και από το υπομενού κατεβάστε….. διαλέγοντας την έκδοση ανάλογη του λειτουργικού σας συστήματος.
Στην alpha έκδοση 0.6, είναι διαθέσιμες οι εκτυπώσεις για πράξεις πρόσθεσης και αφαίρεσης.

ΑΡΧΙΚΗ ΟΘΟΝΗ
Τρέχοντας την εφαρμογή, στην αρχική οθόνη, διαθέσιμα είναι τα κουμπιά των πράξεων. Κάνοντας κλικ σε ένα από αυτά μεταφερόμαστε στην οθόνη των εκτυπώσεων για την πράξη που έχουμε επιλέξει. (Στην τρέχουσα έκδοση (δεύτερη 0.6) είναι διαθέσιμες οι πράξεις πρόσθεσης και αφαίρεσης).

ΟΘΟΝΗ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ
Η βασική αρχή είναι ότι....σε κάθε όρο της πράξης και στο αποτέλεσμα, δίνουμε τα αριθμητικά όρια. Στους όρους της πράξης βάζουμε αριθμούς από το 0-99 και στο αποτέλεσμα από το 0-198.
Τα τέσσερα κουμπιά που βρίσκονται αριστερά και κάτω στην οθόνη, μας βοηθούν να εξειδικεύσουμε το είδος των πράξεων. Στο πρώτο της σειράς, επιλέγουμε αν οι πράξεις μας θα είναι κάθετες ή οριζόντιες. Τα επόμενα δύο κιτρινοπορτοκαλί κουμπιά λειτουργούν συνδυαστικά και μας επιτρέπουν να επιλέξουμε αν οι πράξεις μας θα κάνουν ή όχι υπέρβαση της επόμενης δεκάδας. Αν παραμείνουν απενεργοποιημένα, τότε οι πράξεις θα είναι μεικτές, με ή χωρίς υπέρβαση. Το τέταρτο κουμπί της ομάδας αυτής καθορίζει αν το ζητούμενο στην πράξη θα είναι το αποτέλεσμα ή κάποιος από τους όρους της πράξης. Ολοκληρώνοντας την παραμετροποίηση επιλέγουμε τον αριθμό των πράξεων ανά σελίδα και με κλικ στο τελευταίο κουμπί δεξιά, εμφανίζεται η σελίδα των πράξεων έτοιμη για εκτύπωση.
Σημαντικό!  Πηγαίνοντας πάνω σε κάποιο κουμπί της εφαρμογής ή στους όρους και το αποτέλεσμα της πράξης, εμφανίζονται μηνύματα που περιγράφουν τη χρήση τους.
Τα κουμπιά που βρίσκονται στο πάνω μέρος της οθόνης από δεξιά προς τα αριστερά, μας επιτρέπουν: Να βρούμε αναλυτικές οδηγίες και video για τη χρήση του προγράμματος, να τυπώσουμε τη σελίδα που έχουμε μπροστά μας, να ανακατέψουμε τις πράξεις ώστε να τυπώνουμε με διαφορετική σειρά σε κάθε σελίδα, να σώσουμε σε αρχείο την παραμετροποίηση που ορίσαμε, να ανοίξουμε ένα αρχείο με μια αποθηκευμένη παραμετροποίηση, να επιστρέψουμε πίσω ένα βήμα με κάθε κλικ από το κουμπί της επιστροφής ώστε να αλλάξουμε κάποια από τις παραμέτρους μας.
Πατώντας τέλος το κόκκινο κουμπί, επιστρέφουμε στην αρχική οθόνη. Κλείνουμε την εφαρμογή, κλείνοντας το παράθυρο στο οποίο τρέχει.

Eκπαιδευτικό εργαλείο εκτυπώσεων. Λειτουργικό σύστημα Windows.

Κράτα το

Κράτα το



Μαθαίνουμε τους αριθμούς στην 100άδα


Εκτέλεση εφαρμογής
Άκου και γράψε τον αριθμό.
Θεματική Ενότητα: Μαθηματικά. Αριθμοί στην εκατοντάδα. Με στόχο να μάθει τους αριθμούς μέσα στην 100αδα, ο μαθητής ακούει έναν αριθμό και στη συνέχεια θα πρέπει να τον γράψει στο "κομπιουτεράκι" που εμφανίζεται στην οθόνη. Στην αρχή, θα πρέπει να διαλέξουμε τη δεκάδα ή τις δεκάδες των αριθμών που θέλουμε να μάθουν τα παιδιά μας. Η επιλογή γίνεται κάνοντας κλικ στα ημιδιάφανα εικονίδια των αριθμών που αντιστοιχούν σε κάθε δεκάδα, στο κάτω μέρος της οθόνης. (Με κλικ πάνω στο εικονίδιο ενεργοποιούμε ή απενεργοποιούμε την αντίστοιχη δεκάδα). Πατώντας το γαλάζιο κουμπί δεξιά με την ένδειξη [0-99] ενεργοποιούμε ή απενεργοποιούμε όλους τους αριθμούς στην 100αδα. Όταν τελειώσουμε με την επιλογή των αριθμών που θα συμμετέχουν στο παιχνίδι, κάνουμε κλικ στο πράσινο κουμπί αριστερά. Όταν αρχίζει το παιχνίδι, ακούγεται ένας αριθμός. Στη συνέχεια εμφανίζεται το "κομπιουτεράκι" και αριστερά του το κόκκινο κουμπί του ήχου, το οποίο εάν το πατήσουμε ακούμε ξανά τον αριθμό που ζητάμε. Ο μαθητής κάνει κλικ στα νούμερα για να σχηματίσει τον αριθμό και στη συνέχεια στο πράσινο κουμπί με το άσπρο τρίγωνο ώστε να γίνει ο έλεγχος. Σε περίπτωση λάθους απάντησης, ακούγεται ένας χαρακτηριστικός ήχος και ο μαθητής θα πρέπει να ξαναγράψει τον αριθμό. Όταν δοθεί σωστή απάντηση, ο αριθμός εμφανίζεται στο πάνω μέρος της οθόνης και στη συνέχεια ένα αεροπλάνο τον σβήνει για να προχωρήσει η εφαρμογή στον επόμενο. Το παιχνίδι έχει διάρκεια 60 δευτερολέπτων σε καθαρό όμως χρόνο (ο χρόνος τρέχει μόνο όταν πρέπει να δώσουμε την απάντησή μας). Μέσα σ΄αυτό το χρόνο ο μαθητής θα πρέπει να καταφέρει να σηκώσει και τα 10 σκαντζοχοιράκια που βρίσκονται στο κάτω μέρος της οθόνης με 10 σωστές απαντήσεις, κερδίζοντας ταυτόχρονα βαθμούς. Επιπλέον βαθμούς κερδίζουμε από το χρόνο που έχει απομείνει: Χωρίς επίπεδο βοήθειας κερδίζουμε βαθμούς ίσους με το πενταπλάσιο του χρόνου που έχει απομείνει, με ενεργοποιημένο το 1ο επίπεδο βοήθειας κερδίζουμε βαθμούς ίσους με το  χρόνου που έχει απομείνει, ενώ με ενεργοποιημένο το 2ο επίπεδο βοήθειας, δεν κερδίζουμε επιπλέον βαθμούς. Κερδίζουμε 1 αστέρι έχοντας πετύχει πάνω από 100 βαθμούς στο σύνολο, 2 αστέρια εάν έχουμε πετύχει πάνω από 150 βαθμούς. Για να κερδίσουμε το 3ο αστέρι θα πρέπει να μην έχουμε κάνει κανένα λάθος. Κουμπιά στη στήλη δεξιά της οθόνης: Κόκκινο:Βγαίνουμε από το παιχνίδι. Πορτοκαλί:Αρχίζει την εφαρμογή από την αρχή μηδενίζοντας χρόνο και βαθμούς. Πράσινο: Με επαναλαμβανόμενα κλικ επιλέγουμε τα επίπεδα βοήθειας. Στο 1ο επίπεδο βοήθειας, αυξάνουμε το χρόνο του παιχνιδιού σε 90 δευτερόλεπτα και στο 2ο επίπεδό βοήθειας ο ζητούμενος αριθμός αχνοφαίνεται ώστε η απάντηση να γίνει πολύ εύκολη. ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Αλλάζοντας το επίπεδο βοήθειας το παιχνίδι αρχίζει από την αρχή. Οnline εκπαιδευτικό παιχνίδι για παιδιά ειδικής αγωγής και παιδιά Α΄Δημοτικού. Μπορεί να "τρέξει" σε λειτουργικό Windows, Android, IOS, Mac OS, Linux.
 
Επιστροφή

Ανάπτυγμα κύβου με το Geogebra

Μία δραστηριότητα φτιαγμένη με το Geogebra, ένα εργαλείο για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων που διδάσκουν μαθηματικά (και όχι μόνο).
Στην συγκεκριμένη δραστηριότητα μπορείτε να δείτε 11 διαφορετικά αναπτύγματα του κύβου, να ανοίξετε και να κλείσετε το κάθε ανάπτυγμα, να το μετακινήσετε στον χώρο και να το δείτε από διαφορετικές γωνίες (3D). Χρησιμοποιήστε τα slider και τα σημεία.
Πρόταση: Προσπαθήστε να φτιάξετε με χαρτί ή χαρτόνι τα αναπτύγματα του κύβου!



Η δραστηριότητα αυτή αποτελεί μετάφραση της αρχικής η οποία δημιουργήθηκε από τον R. Herzog και όπως τροποποιήθηκε από την GeoGebra Materials Team.