Θεματική Ενότητα:Πρώτη Ανάγνωση. Η εφαρμογή αυτή, είναι ένα πολύ χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο για να συνθέτουμε συλλαβές, λέξεις ακόμη και μικρές προτάσεις. Μοιάζει με έναν μαγνητικό πίνακα γραμμάτων αλλά με περισσότερες δυνατότητες. Γύρω από τον πίνακα υπάρχουν όλα τα γράμματα της αλφαβήτου καθένα από τα οποία μπορούμε να σύρουμε όσες φορές θέλουμε και να τα τοποθετήσουμε μέσα στον πίνακα. Αφήνοντας ένα γράμμα μέσα στον πίνακα, αυτό κλειδώνει σε μία από τις 36 διαθέσιμες θέσεις χωρισμένες σε 3 σειρές. Αυτό μας βοηθάει στη σωστή απόσταση των γραμμάτων μεταξύ τους. Εάν τοποθετήσουμε ένα γράμμα πάνω στο άλλο μέσα στον πίνακα αυτό αντικαθιστά το προηγούμενο. Ένα γράμμα που θέλουμε να το σβήσουμε μέσα από τον πίνακα, απλώς το σέρνουμε και το αφήνουμε έξω από αυτόν. Πολλές είναι οι δυνατότητες της εφαρμογής με τη χρήση των κουμπιών στο δεξιό τμήμα της οθόνης. Πατώντας το μπλε κουμπί αλλάζουμε τα γράμματα από μικρά σε κεφαλαία και το αντίστροφο. Η λειτουργία αυτή αλλάζει μόνο το γράμματα γύρω από τον πίνακα αφήνοντας απείραχτα όσα γράμματα είχαμε ήδη τοποθετήσει. Πατώντας το πορτοκαλί κουμπί, σβήνουμε όλα τα γράμματα που βρίσκονται μέσα στον πίνακα. Πατώντας το πράσινο κουμπί ενεργοποιούμε ή απενεργοποιούμε τη γραφίδα, που μας επιτρέπει με πατημένο το αριστερό κλικ (ή με το δάκτυλό μας σε ένα tablet) να σχεδιάζουμε με κόκκινη γραμμή, υπογραμμίζοντας συλλαβές ή λέξεις. (Προσοχή!!! Με ενεργοποιημένη τη γραφίδα, δεν μπορούμε να παίρνουμε γράμματα.) Πατώντας το μώβ κουμπί, σβήνουμε ότι έχουμε σχεδιάσει με τη γραφίδα. Στη λειτουργία τοποθέτησης γραμμάτων μέσα στον πίνακα, υπάρχει διαθέσιμη μια επιπλέον κόκκινη γραφίδα καπνού που σβήνει σιγά-σιγά μόνη της. Για να σχεδιάζουμε με αυτήν, αρκεί με πατημένο το αριστερό κλικ (ή με το δάκτυλό μας σε tablet) να σύρουμε το ποντίκι σε κενό χώρο του πίνακα όπου δεν υπάρχουν γράμματα. Στην πράξη, θα μπορούσαμε να σύρουμε γράμματα και να συνθέσουμε συλλαβές. Να ζητήσουμε από το μαθητή να γράψει μία λέξη μόνος του. Να βάλουμε τα γράμματα μιας λέξης μέσα στον πίνακα και να ζητήσουμε από το μαθητή να τη συνθέσει. Να γράψουμε εμείς τη λέξη και να ζητήσουμε από το μαθητή να την δημιουργήσει ξανά. Να γράψουμε μικρές προτάσεις. Να χρησιμοποιήσουμε τις γραφίδες για να βοηθήσουμε το μαθητή να διαβάσει τις συλλαβές ή τις λέξεις.Να χρησιμοποιήσουμε τέλος την εφαρμογή συνδυαστικά με καρτέλες, τετράδια και βιβλία. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, βγαίνουμε από την εφαρμογή.
Οnline εκπαιδευτικό εργαλείο-παιχνίδι για μαθητές προσχολικής και ειδικής αγωγής και δημοτικού. Μπορεί να "τρέξει" σε λειτουργικό Windows, Linux και Mac OS, (η εφαρμογή είναι πιο ευέλικτη), αλλά και σε Android και IOS.
Η εφαρμογή αυτή είναι ιδανική για να μαθαίνουν οι μαθητές με ευχάριστο τρόπο ορθογραφία. Μπορούμε να χρησιμοποιούμε συλλαβές, λέξεις ή προτάσεις, ανάλογα με το μαθησιακό επίπεδο και τις δυνατότητες του μαθητή.
ΜΑΘΗΜΑ 1ο
Χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα γράμματα που βρίσκονται στο πλαίσιο του πίνακα, σχηματίζουμε συλλαβές ή λέξεις και με τη βοήθεια του μαρκαδόρου (πράσινο κουμπί) βοηθάμε τους μαθητές να διαβάσουν τις συλλαβές. (Ενώνουμε με μια καμπύλη σύμφωνο με φωνήεν και συλλαβίζουμε).
ΜΑΘΗΜΑ 2ο
Για τους μαθητές που δεν χρησιμοποιούν τόνους. Σχηματίζουμε λέξεις στον πίνακα χωρίς τόνους και τους ζητάμε να αντικαταστήσουν τα φωνήεντα που πρέπει να έχουν τόνο, ώστε οι λέξεις να είναι σωστές. Επίσης, με αυτόν τον τρόπο μπορούν να μάθουν οι μαθητές τη χρήση των διαλυτικών.
ΜΑΘΗΜΑ 3ο
Δίνουμε στους μαθητές ένα έντυπο κείμενο που μπορούν να διαβάσουν και τους ζητάμε (αφού το διαβάσουν σωστά) να επιλέξουν λέξεις ή μια πρόταση και να τη γράψουν σε ένα τετράδιο αντιγραφής. Στη συνέχεια, τους ζητάμε να παρατηρήσουν τον τρόπο γραφής των λέξεων και, όταν είναι έτοιμοι, να γράψουν τις λέξεις ή την πρόταση στον πίνακα της εφαρμογής χωρίς να τις βλέπουν. Τους εξηγούμε ότι όλα τα γράμματα βρίσκονται γύρω από την οθόνη και ότι υπάρχουν όλα τα φωνήεντα με τόνο, χωρίς τόνο και με διαλυτικά. Πρέπει να προσέχουν ώστε να επιλέγουν τα σωστά γράμματα. Επίσης, πατώντας το μπλε κουμπί δεξιά, χρησιμοποιούν και τα κεφαλαία γράμματα, αν τα χρειαστούν. Μπορούν μόνοι τους να ελέγξουν την ορθογραφία από το τετράδιο και να διορθώσουν τα λάθη τους. Από την χρήση του στην τάξη παρατηρήσαμε ότι είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος για εξάσκηση της μνήμης και της παρατηρητικότητας καθώς και για την εφαρμογή της αυτοδιόρθωσης με διασκεδαστικό τρόπο.